Tevreden klanten zijn loyaler

Onderzoek wat uw klant echt belangrijk vindt

Direct afspraak maken

Klanttevredenheidsonderzoek

Klantgericht werken

Vandaag de dag is klantgericht werken en de klant centraal stellen de normaalste zaak van de wereld. Echter nog niet alle organisaties hebben deze waarden verankerd in hun bedrijfsvoering of processen. En dat terwijl tevreden klanten de basis vormen voor de groei van uw organisatie. Klanttevredenheidsonderzoek geeft u inzicht in zaken die uw klant echt belangrijk vinden.

Diversiteit in klanten

Om exact te weten waar de sterke en zwakke punten vanuit het perspectief van de klant zich in uw organisatie bevinden, helpen wij u om deze punten inzichtelijk te maken door middel van een klanttevredenheidsonderzoek (KTO). Onder klant verstaan wij verschillende groepen. Dit kunnen bijvoorbeeld interne klanten zijn zoals de medewerkers van het bedrijf. Maar het kunnen ook de bezoekers van een locatie zijn. Denk hierbij aan scholieren, zakenrelaties of patiënten.

Concrete aanbevelingen

MasterKey biedt u diverse mogelijkheden om een klanttevredenheidsonderzoek te houden. Dit kan door middel van interviews die wij voor u afnemen, via een tablet bij de receptie of via een digitale survey. Nadat wij de vragen met u hebben afgestemd, mailen wij een digitale enquête uit uw naam naar uw klanten. Wij verzamelen voor u alle reacties en vertalen dit naar een adviesrapport. Naast het rapport ontvangt u van ons ook een mondelinge toelichting met concrete aanbevelingen om de klanttevredenheid te verbeteren. Zo kunt u direct aan de slag om de klanttevredenheid te optimaliseren.

Net Promotor Score (NPS)

Veel producten, diensten en serviceconcepten zijn weinig onderscheidend en een commodity geworden. Maar wat raakt een klant nu echt? En waardoor raakt een klant emotioneel betrokken bij een product, dienst of organisatie? Dit kan gemeten worden via de Net Promotor Score (NPS). De NPS is een methode die ervan uit gaat dat loyale klanten een zeer belangrijke rol spelen in de mogelijkheden tot groei voor een bedrijf. Om de loyaliteit van klanten te meten, kan de NPS worden gebruikt. Door te vragen naar de intentie van de klant om uw product, dienst of bedrijf aan te bevelen, weet u precies hoe loyaal uw klanten zijn, waardoor u grip op zaken houdt.

MasterKey biedt ook ondersteuning bij:

Medewekerstevredenheid
Mysterieguest: meten en sturen op beleving
Facilitair advies: grip krijgen en houden

Vrijblijvend een afspraak maken?

Neem contact op met een van onze adviseurs of bel 055 – 538 45 45.